Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Mexicana odebrała pierwszego embraera E195-E2 (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
01-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Linie Mexicana odebrały wczoraj (30 czerwca) od Embraera swojego pierwszego E195-E2. Jak informuje producent, dostawa pierwszego samolotu nowej generacji dla Mexicany stanowi ważny kamień milowy w procesie modernizacji floty i potwierdza rosnącą popularność modelu E2 w Ameryce Łacińskiej. Tuż po ceremonii samolot został przebazowany z siedziby Embraera do Meksyku.

Mexicana została pierwszym operatorem E2 w Meksyku, korzystając z niskich kosztów operacyjnych i efektywności paliwowej E2, podkreślając zaangażowanie linii i Embraera w zrównoważony rozwój i poprawę efektywności lotnictwa. Jak podkreślają obie strony, dzięki tej strategicznej decyzji meksykańskie państwowe linie powiększą i zmodernizują swoją flotę, wzmacniając łączność krajową i międzynarodową, aby oferować niedrogie i wygodne podróże lotnicze przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa i obsługi.

- Pierwsza dostawa E-Jeta E2 oznacza nowy rozdział dla Mexicany. Osiągi, ekonomiczność i atrakcyjność dla pasażerów E195-E2 sprawiają, że jest to idealny samolot do wspierania naszej strategii rozwoju. Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym klientom nowy poziom usług i wydajności - powiedział Leobardo Bojórquez, dyrektor generalny linii Mexicana.

Mexicana zaprezentuje w rodzinie E2 pokłady w jednoklasowej konfiguracji dla 108 pasażerów w przypadku E190-E2 oraz dla 132 pasażerów w większym E195-E2. Linia zamówiła łącznie 20 samolotów E2: 10 E190-E2 oraz 10 E195-E2.

- Jesteśmy dumni, że możemy dostarczyć pierwszy samolot E2 do Mexicany i wspierać misję linii, polegającą na łączeniu większej liczby społeczności w Meksyku z większą wydajnością i komfortem. E2 jest najbardziej paliwooszczędnym samolotem wąskokadłubowym na świecie i idealnie pasuje do sieci połączeń Mexicana oraz jej celów w zakresie zrównoważonego rozwoju - powiedział Arjan Meijer, prezes i dyrektor generalny Embraer Commercial Aviation.

O Mexicana de Aviación

Linia jest częścią grupy Olmeca-Maya-Mexica (OMM), formalnie Grupo Aeroportuario, Ferroviario y de Servicios Auxiliares Olmeca-Maya-Mexica, S.A. de C.V.1, która jest spółką z większościowym udziałem rządu meksykańskiego utworzoną w kwietniu 2022 r. Podlega meksykańskiemu MON i zarządza różnorodną infrastrukturą cywilną Meksyku, w tym lotniskami, hotelami, parkami, muzeami, koleją i linią Mexicana.

Mexicana wznowiła działalność 26 grudnia 2023 r., a głównym jej celem jest poprawa jakości i zasięgu usług lotniczych, a także promowanie łączności, aby być motorem wzrostu, rozwoju i konkurencyjności na poziomie krajowym. Do tej pory państwowe/wojskowe linie korzystają z floty składającej się z trzech samolotów, wynajętych na zasadzie wet-lease od meksykańskich Sił Powietrznych (Fuerza Aérea Mexicana) tj. boeingów B737-800, a teraz także jednego nowego embraera E195-E2. Linia obecnie oczekuje na dostawę 19 embraerów E2: 10 E190-E2 oraz dziewięciu E195-E2.

Rodzina E-Jet E2

E2 to druga generacja samolotów regionalnych brazylijskiej firmy. Modele E175-E2 i E195-E2 są nieco większe od obecnych wersji. E175-E2 ma o jeden rząd siedzeń więcej i pomieści do 88 pasażerów. E195-E2 "urósł" aż o trzy rzędy siedzeń do maksymalnej pojemności 146 pasażerów. E190-E2 został podobnej wielkości, co teraz i będzie mógł przewozić do 110 osób.Samoloty z rodziny E2 otrzymały nowe silniki, skrzydła, nową kabinę a także pełny system fly-by-wire (FBW). Wyłącznym dostawcą silników jest firma Pratt & Whitney. Nowe modele z rodziny E175 oraz E190/195-E2 są napędzane kolejno przez silniki PW1700G i PW1900G.

Według danych na koniec czerwca, Embraer sprzedał 351 embraerów E-jet E2: 67 E190-E2 oraz 284 E195-E2. Do połowy czerwca br. dostarczono 158 samolotów z rodziny E2: 27 E190-E2 oraz 131 E195-E2.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwszy airbus A321XLR dla Qantas

Biznes i przemysł

Pierwszy airbus A321XLR dla Qantas

Mateusz Kieruzal 30 czerwca 2025

NSPA (NATO) zamawia kolejne airbusy A330 MRTT

Biznes i przemysł

NSPA (NATO) zamawia kolejne airbusy A330 MRTT

Piotr Bożyk 29 czerwca 2025

QantasLink wybrały embraery E190 do odnowienia floty

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

QantasLink wybrały embraery E190 do odnowienia floty

Pasażer i linie lotnicze

QantasLink wybrały embraery E190 do odnowienia floty

Piotr Bożyk 29 czerwca 2025

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Łukasz Malinowski 01 lipca 2025

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2025

Pasażer i linie lotnicze

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2025

Piotr Bożyk 24 czerwca 2025

Pozostałe z wątku:

Pierwszy airbus A321XLR dla Qantas

Biznes i przemysł

Pierwszy airbus A321XLR dla Qantas

Mateusz Kieruzal 30 czerwca 2025

NSPA (NATO) zamawia kolejne airbusy A330 MRTT

Biznes i przemysł

NSPA (NATO) zamawia kolejne airbusy A330 MRTT

Piotr Bożyk 29 czerwca 2025

QantasLink wybrały embraery E190 do odnowienia floty

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

QantasLink wybrały embraery E190 do odnowienia floty

Pasażer i linie lotnicze

QantasLink wybrały embraery E190 do odnowienia floty

Piotr Bożyk 29 czerwca 2025

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Jak będzie wyglądało wdrażanie A220?

Łukasz Malinowski 01 lipca 2025

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2025

Pasażer i linie lotnicze

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2025

Piotr Bożyk 24 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij